همشهری آنلاین: رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست‌های تغییر هویت تاریخی و فرهنگی بیت المقدس، نام خیابان‌ها، معابر ومحلات این شهر را به نام‌های عبری تغییر می‌دهد.

 رژیم صهیونیستی نام خیابانها و معابر بیت المقدس را عبری می کند

به گزارش ايرنا، مرکز رسانه ای فلسطین گزارش داد: شهرداری رژیم صهیونیستی در بیت المقدس یکشنبه تصویب کرد که نام خیابانهای بافت قدیمی وشرقی این شهر به نامهای عبری برگرفته از تورات تغییر کند.

براساس این تصمیم نام منطقه «جبل الزیتون» که مشرف به مسجد الاقصی است ، به «هار همشحاه» تغییر می یابد این واژه در تورات برای بلندترین کوه شهر اطلاق شده که حضرت مسیح از آن به آسمان عروج کرد.

همچنین نام یکی از مناطق شهرک «سلوان» به «شیرهمعلوت» تغییر می یابد، این واژه به مسیر منتهی به تندیس(هیکل )مبارک اطلاق شده و به نظر می رسد این نام برای کوی «البستان» انتخاب شده که نزدیک ترین منطقه به مسجد الاقصی و دلالت سیاسی و دینی این نام تغییر مسیر رسیدن به مسجد الاقصی است.

تصویب این قانون مغایر با قوانین مصوب بین المللی است که هرگونه تغییر نام خیابانها ومناطق در سرزمینهای اشغالی را غیر قانونی می داند.

یکی از مسوولان تشکیلات خودگردان فلسطین پیش ازاین اعلام کرده بود، در این زمینه به یونسکو و دادگاه بین المللی لاهه شکایت خواهند کرد ، رژیم صهیونیستی تاکنون نام 300خیابان و کوچه و محله را در بیت المقدس تغییر داده است.

این اقدام صهیونیستها گام دیگری برای محو شاخصهای تاریخی و فرهنگی است که نشان از هویت فلسطینی این مکان مقدس دارد .درهمین راستا خانه هایی که دراین شهر در اختیار شهرک نشینان قرارداده شده نیز منقش به خط عبری شده اند.

کد خبر 308024

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha